Geng (s)

Saturday, July 21, 2012

Puasa dulu-dulu

Assalamualaikum


Hyee.Selamat berpuasa.Puasa tak????

Bila time puasa macam ni,duduk sorang sorang layan perasaan sebab petang baru start masak,mula teringat zaman puasa dolu dolu.huhu

Zaman belum matang,zaman sekolah rendah,zaman hingusan.

Ada satu hari puasa tu,balik umah tok aku.Konon nak puasa ar.Niat,bangun sahur semua.

Lepas tu dekat tengah tengah hari mula menggelupur mintak makanan.Mak aku buat tak layan ja,huh!Punya la teriak guling guling dekat tangga luar rumah tok aku tu sebab nak bukak puasa.Time tu mak aku n the geng yakni adik adiknya tengah bergumbira menyembang,mengumpat kot,hehe.

Mak aku senang ja cakap,'ikut suka hang la'.Tapi aku takut nak pecah puasa sebenarnya.Pastu aku cakap dekat mak yang aku nak bukak puasa lepas tu aku tutup balik la.

Eceh!Puasa boleh bukak tutup eak??Hahaha.

Seronok pulak bila teringat puasa zaman noty noty dolu.Tapi sekarang tak buat dah macam tu,sumpah tak buat!

So,korang pon jangan bukak tutup puasa eak.

Lastly,selamat menunaikan ibadah puasa.Nikmati sebuah kesempatan untuk meraih magfirah-Nya.Bersama kita bersihkan hati dan memeriahkan Ramadhan dengan untaian tasbih kepada-Nya serta menimba sebanyak yang mungkin rahmat yang dikurniakn.

Salam Ramadhan =B


♥ With love by Nazeyra ♥

3 love(s):

LYAfrina said...

hehe..same j dgn lya dulu2.. smpai 1/2 hari mula la x tng hidup..mula buka peti cari air...

apa2 pon..salam 1 ramadhan..soga sgala ibadah dterimaNya

Mummy Akmar said...

Selamat Berpuasa pada Umie dan Keluarga!

Nelly The Strange said...

haha , teringat masa kecik2 .. masuk tengah hari je mula la melilau carik makanan ! hahahaha

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias