Geng (s)

Sunday, May 20, 2012

Ada karma weyh..

Assalamualaikum


Dalam hidup nyh,kalau kau buat tak baik dekat orang..jangan marah kalau suatu hari orang buat tak baik dekat kau jugak.

Kalau sekarang kau abaikan mak ayah kau...jangan terkejut kalau anak-anak kau nanti akan abaikan kau pulak.

      

Kalau kau mengata anak orang tuh jahat...jangan malu kalau suatu hari nanti kau dapat tahu yang anak kau lebih jahat dari anak orang tuh.

Kalau kau rampas boyfriend/tunang/suami orang..jangan menyesal kalau orang lain rampas boyfriend/tunang/suami kau.

Bila sekarang kau cakap kau benci dekat seseorang...jangan hairan kalau suatu hari kau rapat dengan dya pulak.

Bila kau cakap orang tu hodoh/cacat...jangan menangis kalau dalam sekelip mata kau jugak jadi hodoh/cacat.

Tapi kalau kau buat kebaikan kepada manusia...jangan terkejut kalau Allah balas ia dengan jutaan kenikmatan.

Ingat,hidup ni ada karma.Apa yang korang buat dekat orang lain sekarang,akan terbalas dekat korang balik suatu hari nanti..tak kira baik atau buruk,cepat atau lambat.

p/s : Allah maha mengetahui
♥ With love by Nazeyra ♥

4 love(s):

Jo-Blogger said...

betul tu..kena bayk buat baik la kt dunia ni.oklah sy singgah dan follow awk nt follow me ok..

http://johariblogger.blogspot.com

Papa Mifz said...

lumrah hidup kan...

alyaclumsy said...

apa yang kita buat kat orang, Allah balas balik. cepat or lambat je :)

Hanis MY said...

btl tu dear yg ptg kt kn sentiasa berbuat baik insyaAllah hidup pun diberkati oleh-Nya

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias