Geng (s)

Friday, May 11, 2012

Pantang betul aku..

Assalamualaikum


Selali kita dengar pantang larang orang tua dulu dulu..

Jangan duduk atas bantal,nanti jadi bisul punggung tu

Jangan nyanyi dekat dapur,nanti dapat laki tua

bla..bla..bla..

Sebenarnya bukan la betul sangat pantang larang tu.Tak boleh duduk atas bantal sebab bantal guna untuk tidur bukan duduk atas dya.Tak boleh nyanyi dekat dapur sebab takut nanti seronok menyanyi,masaknya kemana.kan kan

Tapi ada satu pantang larang yang aku selalu kena.Dan aku tak tau pulak betul or tak.

Kalau kita,orang pompuan la,tengah period tak boleh petik daun sireh,pokok limau purut.*ada lagi kot pokok lain*


Contohnya,aku nak pegi ambik daun sireh dekat rumah jiran aku.Then mak cik tu tanya,period tak?Kalau period dya yang akan tolong petik sireh tuh.

Mak aku cakap kalau orang yang tengah period petik,nanti pokok tu mati.

See??Napa weyh??

Ada sapa sapa tau?
♥ With love by Nazeyra ♥

5 love(s):

Hanis MY said...

Eh first time dgr huhu tatau poms naper. Pelik eh.

FarhanaLicious said...

eh. yg petik daun sireh tu first time dengar. nanti nak buat ujikaji le. hihihi

alyaclumsy said...

eh, yeke? taktau plak pasal pantang larang ni... hihihi. org2 tua zaman dedulu mmg bnyk kn pantang larang.

sabry oppa said...

yeke?

nasib baik oppa tak period...

hahahahahaahha~~

(melawak jer k)

jangan serius sgt !

tp biase nye....

pantang org2 dulu ade sebab nye...

cume kdg2 kebetulan terjadi...

hahahahaha

Papa Mifz said...

pantang org tua2 nih ado baik buruk nyer kan...

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias