Geng (s)

Monday, May 9, 2011

2 Wonderful day in Perak

Assalamualaikom..sekarang aku nk cita pasal vacation aku ke Perak hujung munggu lepas..sambungan daripada entry nie la..aku dengan nina rancang nak ikut rombongan perkahwinan sepupu lelaki kami yang dapat isteri orang Perak..teman sukew lew..first planning nak pegi naek train!tp xjadik n kami p naek bas..pukol 8 malam hari khamais kami naek bas Transnasional kat Kangar..

Tapi si nina nie dalam bas macam kat umah dye jew-aku pown sama ja,hahhaha..buat lawak pastuh sama2 gelak xhengat dunia..driver bas pasang radio kami karaoke bagai nak rak..naseb baek la xder yang tegur..sory guys..terlebih happy la pulakkk..tapi bab tido mmg serah kat dya la,xhengat dunia jugak..bas berenti kat Bukit Gantang sampai xsedar kami..pastuh tnya abang cina tuh,naseb la dya taw nama tmpat tuh..hahah..sampai Medan Gopeng,Pak Tam kitaorang datang ambil

Esoknyaaa...

Perak mana cuti hari Jumaat..so tinggal lah kami dengan family pak teh n our grandparents kat umah..Pak Teh aku rancang nak pegi mandi air terjun plak..fuhh,sapa xmaw kan..tapi keta plak xmuat..so kami amek la moto Pak Tam aku yang lama tuh..layan beb masuk Kg Jahang Gopeng..disebabkan kami dua org belum mandi,so..turunla dalam air yang deras dan dingin di pagi hari,cewahh..hahhaha

of course lew akan berposing kan

nina n adie..macam tan hong meng yg dalam iklan
 dgn umie qazrina tuu x??hahhaa

kau mmg photogedik la nina..hahhaha

oppss..part terlarang ckit

duyung ke dugong??

Terjun dalam air nie memang best,dengan laju dya punya air..ni dekat Sg Jahang..perkampungan dya mmg cantik,sejuk mata memandang..
Tapi part paling best masa nak balek tuh..umah Pak tam aku kat atas bukit so,kena la naek bukit tuh yang curam cikit dengan moto..besa la bila muatan berat kat belakang..hahhaha..Nina masuk jew gear 2 aku tross nk terlompat ke depan..hahhaha,memang xtahan gelak arrr..naseb xterbako moto tuuu..kalau x,mampus kami..

Petang tuu kami bertolak ke Felda Besaout untuk majlis akad nikah sepupu kami..pukul 6 petang jugak keluar sebab majlisnya malam..dalam keta tuu memang macam2 la story kan..memang gelak xhengat dunia dengan lawak n cita2 mak sedara aku nie..tapi sebelum tuu,sempat berposing lg kot..
.
.
.
soley,soley..mentang2 la kat Perak mak teh..haiii


compem berposing depan umah dulu..

Sampai kat Felda Besaout tu dah malam..lepas Isyak majlis pown mula..aku kat depan pengantin sebab jadik photographer xbergaji malam tuu untuk mak teh aku laa..sebelum tuu dengar khutbah dulu,rasa sedih plak..tapi fikir2 balek,bila la turn aku plak..ecehh,mood gatai dah keluar dahh..haii umie..berangan arr ko nie,study xabih lg woii..nina xpela,dah ada yang tunggu..huhuhu

dah selamat dahh..

budak ni wat persembahan kew..cantek pelamin!

seyess aku ngantok..huhuhu

dah okey balek ..

Dah selesai semua..kami balek n sepanjang perjalanan balek aku memang tidor xhengat dunia..ngantok laa..esok nak kena pegi balek untuk majlis persandingan..tidor duluuu..

Sabtuuu..

Pagi2 semua bangun n berebut nak iron baju..wawawa..aku senang jew,kasi Nina ar buat smua semua tuh..hikhikhik..dalam pukol 11 kami bertolak ke tempat semalam untuk makan kenduri plak..xsah kalau xberposing..tapi gambar pengantin sikit jew sebab...ni blog aku,suka hati arr nak letak banyak mana pown kan..hehehhe

Kenduri kat cana pukol 2 dah simpan semua dah..pelik kan??kalau kat Perlis pukol 2 tuu bawu owang nak mai..nie antara gambar2nya..gambar aku dgn sepupu aku yang lebih...



 mentang2la keta besarrr
dua Umie..abaikan kependekkan akuh..

 dah nak balek..bye2
3 dara pingitan

nie 1 lagikk..sweet couple of the life..walau dh anak 3 tp still romantik gila
yg peace tuu cbuk jew..
tok wan,lawan la peace Nina tuu..

Hah..dah balek pown..selesai semua tinggal kenduri kat Perlis je sebelah lelaki..masa balek singgah kat tempat jual buah,maklumlah sekali sekala datang Perak,cari buah tangan tuk mak aku la..kang bising plak,bagi duit tapi habuk pown tarakkk..

Dan waktu nie mak2 sedara aku cakap,"kak aa,cari la owang dekat..payah aihh nak mai jauh2 cam nie"..huhuhu...tnggula aku cari orang pantai timur ka,bawu korang taw..sokmo makang ikang la jawabnya...

Tapi paling best malam tuu aku dah nak balek..akhirnya balek naik train jugak,huhuhu..tapi sebelum balek kami pekena durian asli dari Perak..18 biji woo..cedappp!!Pukol 11 pm,Pak Tam akuh antar aku n Nina ke stesen ketapi,,ingatkan bangunan apa??rupanya stesen la yang oii..cantik sangat macm airport,xmacam stesen ketapi Arau,opppsss..




Aku tengah posing dalam kabin tuh,sekali ada budak kecik tengah usha,malu doe..hehehhe..xpew la dik,nie la kakak yg mcm kanak2 ribena,hahahah..

Dan sekali lagi kami tidor xhengat dunia sampai la operator train cakap,"Kita akan sampai ke stesen Alor Setar",dah pagi daa~~~sampai kat Arau,family aku datang ambik..

Fuhh,layan arr wekend kat Perak ritu
hope boleh pegi lagi..
sweet memory with u nina


♥ With love by Nazeyra ♥

0 love(s):

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias