Geng (s)

Sunday, May 22, 2011

Mood=.=yeahh! yeahh!exam dah habiss..

Yeaaahhaaaa!!exam dah habiss.aku gumbira sangat sebab aku xsuka suasana exam yg memerlukan aku untk berfikir,membaca banyak2,menyerabutkan kepala n sewaktu dengannya.aku suka suasana belajar yg happening dgn kawan2,so xlah stress sangat.dalam dewan exam memang kena perah otak gila2.

Tapi dalam dewan exam macam2 yg kami buat.sms memang la wajib.aku buat jugak tapi bukan tanya jawapan pown,saja sembang mengarut dengan ahine n patricia trutamanya.macam2 yg kami mengarut sampai ada 1 part aku memang xtahan gelak dgn ahine masa jawab MUET,hahahha.naseb baek aku control gila2 suara aku.time jawab exam bm sempat lagik aku berpuitis.buat ayat jiwangla kononnya,wearkk,memang karat la aku punya jiwang.

Dan dalam mood exam aku sempat berjiwang dekat blog jugak.dekat entri ini dgn ini entry.tiba2 ja datang mood nak citer pasal 'owang' tue.kawan aku tanya siapa "dya" tue,biarlah rahsia dulu naa.heheheh.nanti aku story dekat hang naa.

Lepas exam sejarah hari tuu,eh,masa tengah jawab exam la,aku ada create satu 'taktik2 menjawab exam dengan berkesan'.ini berdasarkan pemerhatian aku semasa 2 minggu exam berlangsung.then aku bagi kawan2 aku tengok,dyorang gelak.haiii,macam nak ikut jew tips tuu.

"TAKTIK-TAKTIK KETIKA EXAM"
  1. 'Flying paper'---> aku tengok memang banyak kali jugak la kertas fly kat depan aku.merata kertas tuu fly.sama ada ke kiri,kanan,depan or belakang.eh,kertas aku pown ada fly jugak la ke depan,tapi dya yg flykan kertas aku. (^.^)
  2. Direct of contact---> cikgu jauh kat depan,kat belakang jadi macam radio buruk.sok sek sok sek bunyinya.tips ni sangat berkesan sb jawapan secara langsung n xpayah tulis2 atas kertas laen,membazir derr.
  3. bangun ke toilet (ada 2 cara)
    --->bangun n letak kertas atas meja kawan.lepas balek tuu or masa nk hantar kertas tukar balek kertas tadi.simple!
    --->tulis soalan atas kertas,lipat n letak kertas tu kat poket belakang(for men usually).jalan slow2,bila sampai ke meja kawan,kawan tuu akan tarik cepat2.mesti pantas taw!!
  4. tut..tut..sms---> masing2 mesti bawak handphone walaupun tahu kat skolah mana leh bawak handphone.kena topup banyak2 taw untuk chatting dalam dewam exam.
  5. Isyarat---> xpayah daftar sekolah khas pown boleh buat isyarat nih.contohnya__
    A-tunjuk mata
    B-tarik tudung
    C-tunjuk telinga
    D-tunjuk dagu laaa
  6. Secara terus---> bawak masuk jew nota terus atas meja.selit dekat kertas kajang tuu n taadaa..tiru jew.aku pernah la buat,hehehe
  7. Dapat pengawas exam yang...---> pengawas or cikgu yg bawak laptop n buat keja dya.kat belakang kita buat la keja kita,hahah.seronok kalau dapat yg xsuka sangat berjalan.yg xsuka jalan ukur bilik exam.
Haaa..tu la taktik2nyer.macam taktik nak meniru??memang pown.saja nak share berdasarkan apa yg aku nampak n buat time exam..caiittt!!busuk punya olang..

Anyway,gudluck 4 the exam frenzz..luv u all


♥ With love by Nazeyra ♥

0 love(s):

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias