Geng (s)

Wednesday, May 4, 2011

Aku dengar ada owang kata..

Salam..

hari tuu aku ada dengar Al-Kuliyah kat tv3 tuu kan
tajuknya agak layann laa
"ibadah intim"
aku xnak ulas pasal tajuk nie
malu kot
heheheheh

just nak kongsi apa yang ustaz cakap
pasal kaum wanita
aku tertarik dengan ayat dya nih
yang mula2 tu aku xsempat ingat  
lebih kurang camgini laa

"jangan perlakukan wanita seperti papan skateboard,
sebelum guna,dilapnya papan itu,
tetapi setelah itu
dipijaknya papan itu malah melompat-lompat di atasnya.."

"jangan perlakukan wanita seperti bola sepak,
sebelum diguna,di gilapnya bola itu,
tetapi setelah itu,bola tersebut di sepak
malah dikejar beramai-ramai "

tetapi

"perlakukanlah wanita seperti bola ragbi,
sebelum dapat,digilap bola tersebut,
apabila sudah dapat,di peluk dan dijaga sebaiknya bola itu"

lebih kurang macam tu laa ayat yang ustaz tuu cakap
agak seronok dengar yang kaum wanita ni perlu dijaga sebaiknya
tapi wanita tuu sendiri kena la jaga maruah dirinya sendiri kan
ok,dah abih share dah

adiosss
(^.^)

♥ With love by Nazeyra ♥

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias