Geng (s)

Monday, September 12, 2011

Hidup nie bukan macam cerita novel...Hidup nie kenyataan


 =^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=^=
Hidup nie bukan macam cerita novel yang jalan ceritanya diatur oleh si penulis.Hidup nie bukan macam cerita novel yang sentiasa ada duka mahupun sentiasa ada gembira.Hidup nie bukan macam cerita novel yang sentiasa berakhir bahagia ataupun dengan kekecewaan.Hidup nie bukan macam cerita novel yang setiap persoalan pasti ada jawapan.Hidup nie bukan macam cerita novel yang cinta sepasang kekasih pasti berakhir ke jenjang perkahwinan.Hidup nie bukan macam cerita novel yang setiap hati pasti ketemu pasangannya.Hidup nie bukan macam cerita novel yang pengakhirannya berakhir di pertengahan jalan.

Hidup nie kenyataan yang dicipta oleh Tuhan tetapi sentiasa ada ruang untuk kita corakkan.Hidup nie kenyataan yang pasti bercampur kebahagiaan dan kedukaan.Hidup nie keyataan yang kita sendiri tidak tahu pengakhirannya sama ada bahagia atau sebaliknya.Hidup ini kenyataan yang setiap persoalan kadang-kala tiada jawapan.Hidup nie kenyataan yang cinta sepasang kekasih tidak selalunya berakhir ke jenjang perkahwinan.Hidup nie kenyataan yang kadang-kala sekeping hati itu tidak ketemu pasangannya didunia ini tetapi akan utuh bersama didunia yang abadi.Hidup nie kenyataan yang pengakhirannya hanyalah kematian.
=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v=v

 psssttt!!gilerr kentang ahh.asal aku jadik jiwang nie haa.tapi aku memang jiwang pown dalam diam,kawang2 dgn family aku jer yang xtahu.nie la akibatnya selalu melayan novel sangat.pergggh!!memang xhengat la maw dah buleyh pegang novel tuh,memang nak kasi perabih hari tuh jugak.novel yang setebal 1000 lebih muka surat tue duaaaa harii je aku habiskan *effect sgt bangang*.

tapi paling busuk perangai semua novel tuh aku pinjam jer dekat sumber2 yg bulyh dipercayai.antaranya my cousin,kawang2 n last but not least the library,kuikuikui!busuk punya olang.dari berpuluh-puluh novel yang aku baca tuh 2 buah novel jer hasil duit aku sendiri,bukan KEDEKUT tapi malaih nak p cari.pinjam kan senang *sbb free*.btw,thankzz 'sesungut' sesiapa yang sudi kasi aku rabakkan novel korang! cyunk giler kat korang!!len kali aku pinjam lagii sb memang aku xder cita2 langsung nak beli sendiri!!


p/s: aku dah jadik ustazah semalam,tazkirah 'sikit' dkt member terchenta aku tuh kemarin..huihuihui,naseb kaulah terkena mood aku tuh!!
♥ With love by Nazeyra ♥

5 love(s):

Umie Artoqiemie said...

wiwit. jiwang. haha

ZF said...

jimat kos betul mak aku ni...

H.J said...

hantu novel ni..haha

ahin cas-zandra said...

HAHA..like lah...:)

umie naziera said...

umie,zf,hj,ahine :gua memang gila novel

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias