Geng (s)

Tuesday, October 18, 2011

Couple adalah haram?

Daripada Abu Hurairah r.a katanya,Nabi Muhammad bersabda,

"Sesungguhnya Allah Ta'ala  telah menetapkan nasib anak Adam mengenai zina.
Tidak mustahil dia pernah melakukannya.Zina mata ialah memandang.
Zina lidah ialah berkata.Zina hati ialah keinginan dan syahwat,sedangkan
faraj (kemaluan) hanya menuruti atau tidak menuruti."

Cuba renung renungkan *dan selamat beramal...

1. Org yg bercouple tak mungkin menundukkan pandangan terhadap kekasihnya.
2. Org yg bercouple biasanya berdua²an dgn pasangan kekasihnya, baik di dlm rumah atau luar rumah.
3. Wanita akan bersikap manja & mendayukan suara saat bersama kekasihnya.
4. Bercouple akan membuatkan saling menyentuh antara lelaki & wanita, meskipun hanya berjabat tangan.
6. Org yg bercouple, boleh dipastikan selalu membayangkan org yg dicintainya (zina hati)
yg haram tetap haram…
Berubah sahajalah apa yunk kita mampu.Kenapa nak lawan perintah Allah.
Bercinta lepas kahwin lagi seronok.pssstt! halal pulak tuh..
Sumber___ oh Islam

♥ With love by Nazeyra ♥

6 love(s):

ZF said...

ehrm3...

Hanis MY said...

Betul th bercinta lepas kahwin lebih baik...

♥Lady Ainaa♥ said...

sbnrnya berkapel ni tak haram asalnyew..tp manusia2 ni yg mencemarkannya menjd haram..kerana nafsu serakah nilah... Sepatutnyew nafsu tu yg kita kwl, ni terbalik lak... So ini menandakan??? Faham2lah... anyway, good share..^.^

アヌム ちゃん said...

setuju gn kak hanis..huhuu

umie naziera said...

zf:
mak xkata kat ko..hehehe

hanis my:
betol kak,baru ada thrill,hikhikhik

lady ainaa:
betul tu kak,kapel tp kalau jga perangai xpe,ni dah kapel buat barang sendiri pulak kan kan..

fmty:
ada pengalamn ke kak??hehehe

yan said...

semoga ALLAH menlindungi kita dari bisikan2 SYAITAN...

AMEEN.

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias