Geng (s)

Sunday, November 20, 2011

Memang aku suka pong jadi anak derhaka


Memang kita tak semestinya dapat apa yunk kita nak.Tapi biar la aku nak merungut.Tu pown berdosa!Tak kisah sebab aku nak lepas dalam hati aku nie.

Nak nangis kuat kuat.Tapi tak buleyh.Nangis dalam hati,sakiit!!

Nak buat macam mana??

Ayat klise, "doa banyak banyak yer", "banyakkan sabar,mintak doa pada Tuhan semoga dipermudahkan", "cuba bincang elok elok", argggh,tu semua dah jemu aku dengar.

Bukan tak percaya kuasa Allah.Yess,Allah Maha Besar.Tapi...tah la.Tak taw nak cakap apa.

Orang kata,bukan orang tapi Allah sendiri larang kita kwanghajo dengan parents or orang tua kan kan??

Tapi aku sakit hati.Bila aku sakit hati,aku dah tak kisah sapa pown orang yunk aku sakit hati tu.Tua muda aku tetap maki.Tak keluar di mulut,dalam hati.Walau dalam hati pown tetap dosa kan?

So,what?Ada aku kisah.Dosa aku dengan Tuhan kan?Biarlah aku jadi anak derhaka,bila aku sendiri tak tahan.Bila aku sendiri tak taw nak lepas macam mana or dekat mana.

Biarla orang nak pandang or nak cakap apa?Ko duduk tempat aku ker?Ko yunk dlam situasi nie ker?

Tak payah cakap 'aku faham,aku faham'..sebab ko takkan pernah faham.Apa dalam hati aku nie hanya aku dan Allah jer tahu.Tak payah buat ayat klise.Rahsia di hati takder siapa yunk tahu! sempat bermadah pulekk!!

Dahla kan.Esok aku peksa.Saja nak wat serabut kepala tambah dosa.Bertambah la dosa aku kan kan cerita dekat cini.Tapii...ada aku kesah!!




♥ With love by Nazeyra ♥

9 love(s):

♥Lady Ainaa♥ said...

Sabar syg..sabar...org yg kuat adalah org yg lawan perasaan marahnyew..sebr yew..lakukan seuatu tu, ingat Allah...^.^ u are not anak derhaka...

anGah said...

jadi anak derhaka, masuk neraka la... kalau tak sempat minta ampun, sesal tiada guna.. hati hati bila berbicara..

acheeqa farhana said...

DEAR.,.SABA LA YE :)

umie naziera said...

tima akseh yer...bukan apa,tak taw nk luah dekat mna dah selain Allah..

アヌムちゃん said...

tulisan ni kan..mcm ssh cket nk baca..huhuuu

Papa Mifz said...

hmmm...tak mo marah2 mcm nih...walau apo pun terjadi...takmo jadi derhaka k....

umie naziera said...

アヌムちゃん : dah tukar akak

papamifz : insyaAllah

Paradise Gal said...

hidup dalam dunia ni memang tak pernah dijadikan untuk bersenang lenang.. sebab dunia bukan tempatnya. ia adalah di akhirat. jangan sebab susah skit seolah-olah kite yang terpaling susah. semua org tak boleh faham kite, tapi cube tengok dlm-dlm, adakah anda da cukup memahami orang lain. xpelah, dik ni muda lagi. so tak nmpk. remaja memang banyak rungutanya, tapi takpe, semoga belajar dari pengalaman dan kematangan diri.

umie naziera said...

paradise gal: time kaseh atas nasiht akak..really appreciate it

copyright@segala yunk tercatat adalah hak milik Umie Nazeyra Alias